NEIVAL

-Centre Neival-

Tel. 93 870 30 90

info@neival.cat

Carrer Girona, 6. 5è Pis

08420 Granollers (Barcelona)

Segueix-nos:

INICI » Visió
A+ R A-

Visió

  • Què és la visió?
  • SERVEIS I TERÀPIES
  • OPTOMETRIA i TERAPIA VISUAL
  • DIAGNÒSTIC
  • TRACTAMENT
  • QUAN ES RECOMANA?
  • DURADA DE LA TERÀPIA
  • COM FUNCIONA LA T. VISUAL?
  • SÍMPTOMES
La visió és molt més que agudesa visual.
Visió, és l'habilitat d'identificar, interpretar, visualitzar, descodificar i entendre el que veiem, utilitzant la visió central i perifèrica per percebre les relacions espacials apropiadament. Una visió adequada fa més fàcil el processament d'informació visual en l'ambient acadèmic, familiar, laboral, esportiu i en el diari viure.
La visió és una habilitat que s'aprèn i desenvolupa.

- SERVEI D’OPTOMETRIA ADULTS E INFANTS. Diagnòstic funcional de la visió. Prescripcions òptiques de lents i prismes.

- SERVEI D’OPTOMETRIA PEDIÀTRICA, de 0 a 3 anys i població especial.

- TERÀPIA VISUAL I NEUROCOGNITIVA per:

- Estrabismes
- Ambliopies
- Disfuncions binoculars
- Control de la miopia
- Problemes d’aprenentatge
- Augment de la velocitat lectora
- Lateralitat creuada
- Traumatismes cranioencefàlics amb alteració visual

- TERÀPIA DE SYNTONICS

- TERÀPIA DE REFLEXES PRIMITIUS I MOVIMENTS RÍTMICS

- ALTRES SERVEIS: Anàlisis d’intoleràncies alimentàries i teràpia del dr. Eduard Bach

L'OPTOMETRIA és la ciència que estudia, tracta i fa prevenció dels problemes visuals.
Molts nens i nenes poden veure el 100% en visió de lluny  i  tenir problemes visuals significatius que interfereixen a la seva habilitat de veure còmodament.

El 80% de la informació que arriba al cervell és visual. El 73% dels nens amb problemes d’aprenentatge tenen problemes visuals.

Un sistema visual ineficaç pot contribuir a: un gran estres visual,  a la dificultat de mantenir l’atenció, condicionar un desenvolupament i un aprenentatge més lent. Si aquesta situació s’allarga, també pot interferir a nivell emocional (frustració, desànim, baixa autoestima...).

La TERÀPIA VISUAL és un programa de tractament individualitzat per millorar les capacitats visuals, aconseguint  optimitzar d’aquesta manera el rendiment lector, escolar, laboral, esportiu, etc.

Així, els optometristes treballem per aconseguir en els nostres pacients: una bona visió amb capacitat per veure els petits detalls, habilitats per llegir i fer ús dels dos ulls de manera coordinada durant molt de temps sense fatiga i habilitats per analitzar e interpretar la informació visual.

Per a emetre un diagnòstic és necessari un examen visual complert de les capacitats visuals. Això es valora mitjançant un ESTUDI OPTOMÈTRIC que avalua l’eficàcia del sistema visual i, en alguns casos, cal realitzar un estudi més ampli, mitjançant un ESTUDI PERCEPTUAL per determinar el procés i interpretació de la informació visual.

Examen ocular extern (+)

Inclou l'avaluació de la còrnia, les parpelles, la conjuntiva i el teixit que envolta l'òrgan ocular per descartar patologia.
També s'avalua la resposta pupil · lar i la visió en color.
En alguns casos es pot indicar una derivació a un oftalmòleg o un altre professional de la salut.

Examen de les capacitats visuals (+)

Agudesa de visió => graduació vista
Oculomotricitat => precisió i velocitat dels moviments dels ulls
Acomodació => enfocament visual
Binocularitat => ús dels dos ulls de manera coordinada

Aquestes habilitats s’han d’avaluar, preferentment, quan els nens estan aprenent les lletres i els nombres i cal fer estudis optomètrics periòdics amb freqüència d’un any o quan apareguin símptomes.

Avaluació del rendiment lector (+)

Es realitzen proves de velocitat i comprensió lectora, així com d'expressió gràfica a valorar segons l'edat. Aquests valors estaran relacionats amb la resta d'exàmens visuals.

Estudi de Percepció Visual (+)

Visió Espaial => Direccionalitat, Lateralitat e integració bilateral
Anàlisi Visual => Memòria visual, Discriminació visual, Relació visuo- espaial, Figura-fons, Constància de forma, Tancament visual
Integració visuo-motora => Coordinació ull-mà.
Després de realitzar el diagnòstic, s’expliquen les diverses opcions pel tractament, més adequat: correcció òptica, higiene visual, teràpia visual...

HIGIENE VISUAL (+)

És important tenir present unes condicions òptimes per al correcte funcionament del sistema visual, com son: postures, il·luminació, distància, temps..

TERÀPIA VISUAL (+)

És un tractament que permet aprendre a fer un ús de la visió de la manera més correcte. S’aconsegueix a través d’uns exercicis específics personalitzats a cada disfunció a treballar.
Les disfuncions d’enfocament, coordinació dels eixos visuals i motilitat ocular, no són problemes òptics que es puguin corregir amb ulleres, són problemes de tipus neuro-muscular, que necessiten tractament de Teràpia Visual.

La Teràpia Visual es recomana per millorar:
- El rendiment: lector, escolar, ordinador
- Problemes d’aprenentatge
- Lateralitat creuada (dominancia d’ull diferent a la mà)
- Insuficiència de convergència
- Miopia (prevenció i control)
- Vista cansada (presbícia)
- Ull gandul (ambliopia)
- Diplopia (visió doble)
- Estrabismes (no quirúrgics o previ i posterior a cirugia)
- En general, per millorar l’eficàcia del sistema visual a totes les distàncies coordinant els dos ulls de manera sostinguda.

Els adults també es poden beneficiar de la Teràpia Visual si experimenten símptomes de:
- fatiga ocular,
- mal de cap,
- problemes d’enfocament,
- visió doble,
- afectació del rendiment laboral.
Aquests problemes normalment afecten a adults que treballen amb ordinadors.

La durada mitja del programa per  a problemes d’enfocament i coordinació visual, és de 14 a 16 sessions aproximadament, depenent de la gravetat de la disfunció.

La Teràpia Visual inclou una visita quinzenal de 45 minuts de durada i un treball  diari de 15-20 minuts per realitzar a casa, 5 dies a la setmana.

Alguns problemes més complicats, com ambliopies o estrabismes  i disfuncions lectores, poden necessitar més temps.

La Teràpia Visual consisteix en una sèrie d’exercicis visuals, els quals es repeteixen d’una manera controlada i supervisada per millorar l’automaticitat del sistema visual. Des de l'Optometria comportamental es pretén organitzar el sistema visual, esquema corporal i emocional per poder optimitzar les capacitats de la persona.

És un aprenentatge que s’interioritza i que es manté per sempre.

Els/les mestres, els pares i mares son els que, en el dia a dia poden observar una sèrie de símptomes indicatius de que els vostres nens i nenes poden presentar una disfunció visual:

 

    Disminució de la visió de lluny o de prop
    Visió borrosa o doble al llegir o escriure
    Tancar un ull per llegir o mirar la televisió
    Apropar-se excessivament al llegir o escriure
    Fatiga visual al llegir
    Mal de cap o dolor ocular
    Ulls vermells, llagrimeig o picor
    Es desvia un ull en ocasions
    Inclinar el cap per mirar
    No recordar el que s’ha llegit
    Moure el cap al llegir
    Llegir molt lentament
    Inversió de lletres o n (b-d) (la-al)
    Confondre dreta i esquerra
    Saltar rellegir, paraules o fileres.
    Perdre’s copiant de la pissarra

Neival és visió

http://neival.cat/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/794131visio_4.jpglink
http://neival.cat/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/374298visio_3.jpglink
http://neival.cat/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/399070visio_5.jpglink
http://neival.cat/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/268341visio_1.jpglink
http://neival.cat/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/922515visio_6.jpglink