optometria comportamental
La teràpia visual enfocada a millorar els problemes d’aprenentatge
A l’escola, l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura marca una fita fonamental, per la repercusió tan important que té sobre tota l’escolaritat posterior. La lecto-escriptura necesita suport d’uns sistemes (visual, auditiu i motor) altament competents i associats entre sí.
Sovint les causes de les dificultats escolars les trobarem en un aprenentatge que no té en compte el grau de maduresa del nen, adolescent o adult.
Donem solucions per l’angoixa en el fracàs escolar i millorar el rendiment de nens que poden ser molt intel·ligents o presentar certes dificultats de desenvolupament però que no coordinen les diferents habilitats bàsiques per l’aprenentatge.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/07/NeivalEscola-36-1024x767.jpg)
Els nostres serveis
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/07/Neival-Escola_Lectura-i-moviments-oculars-1024x1024.jpg)
Lectura i motilitat ocular
Es refereix a la capacitat per moure i dirigir els ulls, habilitats necessàries per a la bona execució de la lectura. El nen ha de poder moure els ulls àgilment i simultàniament pensar en el que llegeix.
Els moviments oculars es divideixen en fixació, rastreig ocular i moviments sacàdics. La velocitat i control d’aquesta psicomotricitat ocular està directament relacionada amb la velocitat lectora i comprensió lectora.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/07/Neival-Escola_Lectura-i-visio-periferica-1024x1024.jpg)
Lectura i visió perifèrica
L’eficàcia dels moviments oculars, la lectura, l’escriptura, els esports estan directament condicionats per la visió perifèrica. La visió perifèrica es va desenvolupant dels 3 als 6 anys i pot estar poc desenvolupada en molts casos, provocant que la lectura sigui lenta i difícil. Es fonamental fer una detecció precoç i estimular en el cervell del nen la bona integració de la visió perifèrica amb la central.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/04/Neival-Escola_Lateralitat-creuada.png)
Lateralitat creuada
En una Lateralitat Creuada la dominancia de l’ull no es correspon amb el mateix costat que la mà. Pot interferir en: la lectura; l’escriptura; el llenguatge oral; la coordinación ull-mà; la concentració; l’ inversió de lletres; desorientació o confusió espai-temporal; l’aprenentatge de les matemàtiques i la lògica, les disfuncions motores i funcionals. Diferents estudis efectuats comparen el percentatge de dislèxics amb persones amb lateralitat creuada.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/03/Mesa-de-trabajo-9Fotos-serveis.jpg)
Problemes d’aprenentatge
Quan parlem de problemes d’aprenentatge i d’atenció ens referim a una àmplia gamma de dificultats a l’escola, a la llar i en la societat en general. Responen a múltiples causes i està àmpliament demostrat la millora en les capacitats treballant des de la neuroplasticitat visual , el processament cognitiu i motor. Integrant diferents àrees cerebrals en el treball, estimulant atenció dividida, les connexions entre hemisferis cerebrals augmentant l’autoestima i el locus de control intern.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/04/Neival-Escola_Grafia-i-coordinacio-ull-ma.png)
Disgrafia i coordinació
ull-mà
El desenvolupament de la coordinació ull-mà generalment es produeix a partir d’una edat molt primerenca. Els components visuals de les habilitats oculomotores inclouen la fixació visual, el seguiment visual, la visió periférica i la percepció visual. La psicomotricitat fina de la mà, la manca d’integració de reflexes primaris o unes deficients relacions viso-espacials afecten a la grafia en el full. Cal una seqüència terapèutica adaptada a cada nen abans d’insistir en la caligrafia.
![](https://neival.cat/wp-content/uploads/2022/07/NeivalEscola_Inteligencies-visuals-i-ortografia.jpg)
Intel.ligències visuals i Ortografia
Les intel.ligències visuals més importants són: la memòria visual global; discriminació visual; constància de forma; figura-fons; memòria seqüencial i tancament visual. Cal ensenyar als alumnes a potenciar aquestes capacitats per poder aplicar en diferents àmbits escolars, especialment quan no milloren en ortografia o representa un desgast important preparar els exàmens per manca de capacitat per fixar-se, retenir la informació o fatiga per veure amb atenció
testimonis neival escola
Dificultats lectores (8 anys)
El nostre fill de 8 anys tenia problemes amb la vista, deia que li feien mal els ulls i que no hi veia bé. Va manar a l’oculista i a…
Dificultat lectora amb alteració de camp perifèric (9 anys)
El nostre fill tenia problemes amb la vista, deia que li feien mal els ulls i que no hi veia bé. Va manar a l’oculista i a l’oftalmòleg, ens van…
No era dislèxia (9 anys)
Després de quasi mig any perdut amb derivacions de l’escola al logopeda, del logopeda a l’oftalmòleg, de l’oftalmòleg altre cop al logopeda i, finalment, vam derivar a Neival amb un possible diagnòstic…
Lateralitat creuada (8 anys)
Cuando miramos a nuestro hijo y volvemos la vista atrás, nos damos cuenta de todo el tiempo que hemos andado perdidos, sin saber qué hacer para ayudarlo. Y es entonces…
TDAH (5 anys)
Desde que Andreu era muy pequeño, siempre supe que algo no funcionaba bien,algo había en él que le hacía diferente al resto. Con 5 años le diagnosticaron una malformación artereovenosa…
Contacta amb nosaltres